Praten over studiekeuze wordt een stuk leuker

 

home / content / HAN University of Applied Sciences

Inspirerend magazine voor ouders van studiekiezers

Hoe begin je tegen je kind over zijn of haar studiekeuze? Met het magazine KOOSJE wordt dat een stuk makkelijker - én leuker.

 
 

De vraag van de HAN

Een studie kiezen: voor de meeste scholieren is dit geen makkelijke opgave. De HAN University of Applied Sciences wil het ouders makkelijker maken om hun kinderen hierbij te helpen. En bedacht daarvoor het magazine KOOSJE. Hiermee kunnen ouders op een laagdrempelige en leuke manier het gesprek over studiekeuze aangaan. Wij mochten KOOSJE van A tot Z vormgeven. 

Zomer 2019 is de nieuwe huisstijl van de HAN live gegaan. De uitdaging aan ons: binnen deze nieuwe huisstijl blijven, en tegelijk een spannend en onderscheidend magazine maken.

 
 

Onze aanpak

Werksessies

  • Interactieve brainstorms met de opdrachtgever

  • Over het ontwerp en de opbouw

Onderzoek

  • Hoe houd je een magazine van 140 pagina’s prikkelend van begin tot eind?

  • Hoe zorg je voor afwisseling en een prettig paginaritme?

  • Voorstel voor de look & feel

Ontwerp

  • Vormgeving van verschillende paginatypes

  • Ontwerp quotes, kaders, de navigatie binnen het magazine en andere elementen

Uitvoering

  • Zodra de kopij en beelden klaar waren: vullen van het magazine

  • Ontwerp aangepast waar nodig

  • Drukwerkadvies gegeven


 
 

Het resultaat

Een prikkelende en afwisselende glossy, dat ouders uitnodigt om samen met hun kind aan de slag te gaan met de studiekeuze. Fris, informeel en met humor, van de eerste tot de 140e pagina.

Met dit magazine hebben we de mogelijkheden en grenzen van de nieuwe huisstijl verkend. En deze doorontwikkeld naar een magazinestijl, die ook toepasbaar is op volgende uitgaves.

KOOSJE kan worden aangevraagd via de HAN.


Wat hebben we gedaan?

  • Ontwerp/opmaak

  • Projectmanagement

  • Drukwerkadvies


Meer weten over dit project?