Een overtuigende campagne voor letterenstudies

 

home / content / Radboud Universiteit

Een overtuigende campagne
voor letterenstudies

Klinkt leuk, maar wat kun je ermee? Dit is vaak de eerste reactie van scholieren op letterenstudies. Voor de Letterenfaculteit van de Radboud Universiteit ontwikkelden wij een duidelijk en aansprekend verhaal. Een campagne die aansluit bij wat aankomende studenten én hun ouders belangrijk vinden.

 
 

De vraag van de Radboud

Het aantal aanmeldingen voor talenstudies, geschiedenis en communicatiewetenschappen loopt de laatste jaren terug. De Radboud Universiteit vroeg ons om een campagne voor de open dagen. Die aankomende studenten laat zien wat ze met hun studie kunnen. En die vooroordelen over deze studies wegneemt bij hun ouders.

De letterenfaculteit in Nijmegen is breed: van communicatiewetenschappen tot geschiedenis. Verschillende type studies, waar verschillende studenten op afkomen. Aan ons de uitdaging om met één boodschap deze hele doelgroep aan te spreken. In woord én beeld.

 
 

Onze aanpak

Werksessies

  • Met leerlingen en docenten

  • Wat kenmerkt een letterenstudie?

  • Welke vooroordelen komen jullie tegen?

  • Welke associaties willen we wel? En welke niet?

Concept en copy

  • Faculteitsbreed campagneconcept

  • En 4 slogans voor verschillende typen scholieren

Ontwerp

  • Faculteitsbreed beeldmerk

  • Beeldconcept voor de campagne

  • Met 4 beelden voor verschillende typen scholieren


Het resultaat

Een overtuigend verhaal dat duidelijk maakt waarom de maatschappij van nu letterenstudenten hard nodig heeft. En slogans en beeldmateriaal voor 4 typen scholieren: met interesse voor talenstudies, voor taalwetenschap, voor geschiedenis en voor communicatiewetenschap.

Een bijzonder aspect van deze campagne is de interactie tussen de illustraties en de fotografie. Hiermee vertalen we abstracte begrippen als ‘ideeën’ en ‘data’ naar een frisse én menselijke beeldtaal.


Wat hebben we gedaan?

  • Communicatieadvies

  • Copy

  • Ontwerp

  • Storytelling

  • Projectmanagement


Meer weten over dit project?