Service Design
in vier stappen

We helpen je om je klanten écht te begrijpen. We zorgen voor inzicht in hun gedrag en ontwerpen de dienstverlening die daarbij past.

 
Schermafbeelding 2019-01-14 om 17.45.02.png
Rectangle.png

“We kijken met de
ogen van uw klant.
Zo komen we tot
interactie die logisch én persoonlijk voelt.”

 

 
IMG_0906 3.jpeg

  

 

onderzoek_servicedesign.png

Onderzoek
uw klant en uw organisatie in kaart

We leren uw klant kennen. We verplaatsen ons in zijn belevingswereld, achterhalen de vraag achter zijn vraag en brengen in kaart: welke knelpunten ervaart hij in uw dienstverlening, waar loopt hij vast, wat zou beter kunnen. Daarbij kijken we ook naar uw organisatie: wat gebeurt daar. Welke processen en systemen zitten een soepele, snelle dienstverlening in de weg?

Werkzaamheden
> Knelpunteninventarisatie en - analyse
> Persona’s en klantprofielen opstellen
> Data-analyse


Klantreizen
kijken met de ogen van uw klant

Op basis van het onderzoek tekenen we het uit: de contacten tussen uw klant en uw organisatie. Stap-voor-stap. Alle momenten met bijbehorende kanalen, middelen en content. Eerst hoe het nu is. Daarna hoe het – bekeken met de ogen van uw klant – zou moeten. Samenhangend, logisch, motiverend, doelgericht. Prettig, menselijk. Dienstverlenend.

Werkzaamheden
> Customer journey mapping
> Ideale klantreis ontwerpen
> Ideaal klantproces ontwerpen

 
transparant.png

Zijn de oplossingen echt van waarde voor je klant.

En wat is de impact op je organisatie.

 

 

IMG_2694.png
 

  

prototype_servicedesign.png


Prototype
samen bouwen en leren

Uit de ideale klantreis blijkt hoe u uw dienstverlening echt kunt verbeteren. Soms is het zo te regelen – de toon van een brief, het interactie design van een webservice. Vaak heeft een verbetering meer voeten in de aarde en raakt gedrag en cultuur, processen en systemen. Hoe het ook zij, we gaan samen met u aan de slag. Met prototypes, vorm, inhoud en interactie.

Werkzaamheden
> Oplossingsrichtingen schetsen
> Prototypes en concepten uitwerken
> Presentaties geven


testen_servicedesign.png

Testen
meten wat echt werkt

Zijn de verbetervoorstellen wel echt van waarde voor uw klant? En wat is de impact van de verbetervoorstellen op uw organisatie? Om een goede afweging te kunnen maken is testen belangrijk. Daarom ondersteunen we bij klantonderzoeken, UX- en gebruikerstesten, inventariseren resultaten uit proefopstellingen en adviseren over impactanalyses.

Werkzaamheden
> Klantwaarde inventariseren
> Usability test (toegankelijkheid)
> Gebruikerstest
> Impactanalyse oplossingen voor de organisatie

 
 

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen?

 
Schermafbeelding 2019-01-22 om 17.15.37.png

Harrie Kuipers
Adviseur interactie
harrie@osage.nl
06 - 24 26 09 57

Schermafbeelding 2019-01-20 om 10.33.34.png