Positionering Netwerk Regionale Consortia Geboortezorg

Het Netwerk Regionale Consortia Geboortezorg zet zich in voor betere geboortezorg. Het netwerk bestaat uit consortia die in de regio geboorteprofessionals ondersteunen bij het toepassen en delen van nieuwe én bestaande kennis en producten. En de consortia stimuleren onderlinge samenwerking en uitwisseling van praktische ervaringen.

 

De vraag van het Netwerk Regionale Consortia Geboortezorg

De regionale consortia wilden zich als landelijk netwerk positioneren. Om zo de samenwerking te verstevigen en ook landelijk te werken aan continue verbetering van de kwaliteit van de geboortezorg in Nederland. Het netwerk wordt hierbij ondersteund door ZonMw. De vraag aan OSAGE: ontwikkel een communicatiestrategie voor het landelijke netwerk van de regionale consortia. En ontwikkel - passend bij deze strategie - een aantal middelen.

 

Onze aanpak

Identiteit ontwikkelen

  • kernboodschap opstellen

  • de boodschap bij de doelgroepen toetsen

  • een visuele identiteit en huisstijl ontwikkelen

  • met een eenduidige uitstraling versterkt door beeldtaal

Inrichting van de website

  • structuur en inrichting van de website bepalen

  • de website vormgeven in de ontwikkelde huisstijl

  • ontwikkeling website volgens de gekozen structuur

Ontwikkeling van communicatiemiddelen

  • structuur en inrichting bepalen van de middelen

  • middelen vormgeven in de ontwikkelde huisstijl

Copy

  • basiscontent opstellen voor de website aan de hand van de kernboodschap

  • het maken van content met daarin geboorteprofessionals aan het woord over hun ervaringen met de consortia geboortezorg

 
 

Het resultaat

Een herkenbare identiteit, met een heldere kernboodschap. Doorvertaald in een website en middelen voor het landelijke Netwerk Regionale Consortia Geboortezorg. Die de toegevoegde waarde van de consortia duidelijk zichtbaar maken. Zodat zij zich nóg beter kunnen inzetten voor het bieden van de beste geboortezorg, op lokaal, regionaal en landelijk niveau.

 

Wat hebben we gedaan?

  • visuele identiteit

  • UX design

  • UI design

  • communicatieadvies

  • onderzoek en analyse

  • ontwerp

  • copy

Previous
Previous

HAN - Studeer wat je liket

Next
Next

Een eigentijdse stijl voor het kwartaaltijdschrift van CDV