Campagne voor HAN University of Applied Sciences

Een studie kiezen is niet makkelijk. Dat weten ze ook bij de Hogeschool Arnhem & Nijmegen (HAN). Om toekomstige voltijdstudenten een handje te helpen lanceerde de HAN de campagne 'Studeer wat je liket'. OSAGE ontwierp de studierichtingentest voor deze campagne, gebaseerd op het online gedrag en de online voorkeuren van scholieren. Kortom: een test die past bij de jongeren van nu.

 

De vraag van de HAN

Jongeren laten nadenken over hun studiekeuze. Dat doe je niet met droge meerkeuzevragen. Daarom vroeg de HAN aan OSAGE om na te denken over manieren om jongeren wél aan te spreken. Naast de studierichtingentest vroegen ze ook om aanvullende middelen zoals socialmedia-posts, een magazine en posters. Uiteraard passend in de stijl van de HAN.

 

Onze aanpak

Concept

  • Hoe werkt de studierichtingentest precies? Wat is er nodig?

  • Welke interesses hebben jongeren? 

  • Wat voor afbeeldingen, GIF's, etc. passen daarbij?

  • Hoe zorgen we dat de test intuïtief voelt voor jongeren, passend bij wat ze gewend zijn te gebruiken (zoals Snapchat, TikTok e.d.)?

Ontwerp

  • We maakten twee opties: een optie die geen rekening houdt met de bestaande bouwstenen van de huisstijl en het systeem van de HAN, en een optie die daar wél rekening mee houdt;

  • We maakten de test op alle apparaten aantrekkelijk en functioneel.

 

Het resultaat

Het resultaat is een studierichtingentest met elementen die doen denken aan social media zoals Instagram en TikTok. De test is visueel, veel afbeeldingen, weinig tekst. Ook is hij interactief. Je kiest interesses, rate vakgebieden en deelt hartjes uit aan verschillende beroepen en werkzaamheden. De uitkomst? Een top 3 van opleidingen aan de HAN die je wel eens interessant zou kunnen vinden.

 
 

Wat hebben we gedaan?

  • campagne ontwikkeling

  • UX design

  • UI design

  • communicatieadvies

  • onderzoek en analyse

  • ontwerp

  • copy

Next
Next

Positionering Netwerk Regionale Consortia Geboortezorg