Een onderscheidende huisstijl voor ROC van Twente

Hoe laat je kernwaarden als trots, nieuwsgierigheid en verbinding terugkomen in een huisstijl? En hoe zorg je voor een duidelijke eenheid tussen de communicatiemiddelen?

ROC van Twente website.png

 

De vraag van ROC

ROC van Twente koos in 2016 voor een nieuwe strategische koers. Het werd tijd om dat ook aan de buitenwereld te tonen. Met een nieuw en eigentijds grafisch design. In een stijl die recht doet aan de kernwaarden van de nieuwe strategische koers: Nieuwsgierig, Verbindend, Inspirerend.

Het nieuwe design moet er (mede) voor zorgen dat ROC van Twente wordt herkend als hét mbo-opleidingsinstituut van de regio. Door aankomende en huidige studenten, maar ook docenten, bedrijven, organisaties en instellingen. Zodat iedereen voelt: het ROC is van ons, van Twente.

Schermafbeelding 2021-01-19 om 11.22.43.png

 

Onze aanpak voor een onderscheidende huisstijl

Sessies met medewerkers

  • wat zijn de kernwaarden?

Huisstijl ontwerp

  • met eigenzinnige typografie, fotografie en opvallend stijlkenmerk

  • en een breed kleurenpallet, zodat de colleges zelf invulling kunnen geven aan de huisstijl

  • te gebruiken voor magazines, posters, de gebouwen

  • en vastgelegd in online brandmanual Gettid

Ontwerp website

  • een logisch interactieontwerp

  • ux design en grafisch design

Fotografie

  • samen met (bijna en net) afgestudeerde studenten

  • in een kenmerkende stijl, speciaal voor de ROC ontwikkeld

Schermafbeelding 2021-01-19 om 11.39.39.png

Het resultaat

Een onderscheidende huisstijl, waar de kernwaarden duidelijk in terugkomen. Zo komt de trots op Twente terug in het logo, waarin het woord ‘van’ in rood is gezet: de kleur van Twente. En met het speelse stijlelement en de eigenzinnige typografie en fotografie worden  ‘nieuwsgierig’ en ‘inspirerend’ verbeeld. De derde kernwaarde, verbinding, wordt gesymboliseerd door het stijlkenmerk dat in alle uitingen terugkomt.

ROC van Twente heeft verschillende doelgroepen, van studenten, docenten en ouders tot zakelijke organisaties. Ook heeft het ROC verschillende colleges, met elk een eigen identiteit. Dankzij het brede kleurpallet kunnen alle doelgroepen worden aangesproken, en hebben de colleges de vrijheid om zelf invulling te geven aan de huisstijl.

Wat hebben we gedaan?

  • sessies

  • positionering

  • visuele identiteit

  • huisstijl

  • beeldmerk

  • typografie

  • fotografie

Previous
Previous

CIZ - Ruim 1000 medewerkers uitleggen wat ‘de bedoeling’ is

Next
Next

CBR - Helder en clean design nieuwe website