Ruim 1000 medewerkers uitleggen wat ‘de bedoeling’ is

Het Centrum Indicatiestelling Zorg (CIZ) heeft een bijzondere manier van werken, met bijbehorende nieuwe kernwaarden. Hoe communiceer je dit naar al je medewerkers? Antwoord: met een aantrekkelijk printmagazine, voor én door medewerkers!

De vraag van CIZ

Bij CIZ werken meer dan 1000 medewerkers. Met verschillende taken, rollen, lagen en functies. Verspreid over het hele land. CIZ wil al die medewerkers bereiken met een verhaal over de manier van werken (‘de bedoeling’). Belangrijk daarbij: het moet een verbindend verhaal zijn, dat niet van bovenaf is opgelegd. Wij mochten CIZ hierbij helpen.

CIZ EZine_03.png

Onze aanpak

Advies & concept

  • medewerkers werken al een jaar thuis (en zijn online werken soms wel zat)

  • daarom: een ‘ouderwets’ print magazine

  • waarin medewerkers vertellen over het hoe en wat van hun werk

  • en waarbij ze op intranet kunnen reageren op sommige artikelen

Creatieve brainstorms

  • samen met CIZ-medewerkers

  • de inhoud en aanpak bepalen

Copy & eindredactie

  • ontwikkelen tone of voice: positief en niet belerend

  • bedenken en schrijven van content

  • eindredactie op artikelen en interviews van medewerkers zelf

  • mét boekentips, puzzel en een prijsvraag

Ontwerp & illustraties

  • aantrekkelijk vormgegeven

  • mét illustraties

Resultaat

Een verbindend magazine op de deurmat bij alle medewerkers van CIZ, een enthousiast communicatieteam en een concept dat inmiddels vaker gebruikt wordt: Ci-Zin! 

Wat hebben we gedaan?

  • (Intern) communicatieadvies

  • Begeleiden creatieve brainstorms

  • Advies over interactie met intranet 

  • Ontwerp

  • Illustraties

  • Interviews, redactie, eindredactie

  • Advies drukwerk 

Previous
Previous

VWS - Community management en open source development van Coronamelder.nl

Next
Next

ROC van Twente - Een onderscheidende huisstijl